sobota 2. srpna 2014

Inventory Magazine: s instinktem na nespornou kvalitu


Málokterý časopis (snad jen s výjimkou Monocle) dokázal čtivou a přesto výpravnou formou zasáhnout do moderních souvislostí tak působivou silou. Přestože k dnešnímu dni registrujeme jen desítku čísel, každé z nich je nabito informacemi, které staví do nového světla to nejlepší z rukodělnosti napříč kontinenty i žánry. Vytříbené psaní však nekončí jen u pátrání po zmizelých řemeslných klenotech, mnohé z článků mapují i technologicky inovativní obory lidské činnosti.


Monocle.com "Craftsmanship" from S.E.H Kelly on Vimeo.

Jak už jsem podotknul, klíčové pro vznik reprezentativního mooku Inventory přispěl fakt, že společnost vyhládla po řemeslném (tudíž v mnohém organickém) zpracování materiálů. Může se jednat o oděvy, objekty, ale třeba i domy. Kanadský pokus o mapování zmizelých/znovuobjevených průmyslových, případně designových kontinentů zabrala. Vlna zájmu oběhla celou zeměkouli.



Samozřejmě nejde o náhodu, monumentálně pojatý koncept zpracovává tým opravdu kvalitních žurnalistů, ilustrátorů, stylistů i fotografů. Posledně jmenovaných je téměř 70 desítek! Překvapivě ale nejde o přehlídku egocentriků, ale spíš o demonstraci týmového ducha. Časopis působí kompaktně, grafika na matném křídovém papíře je čisťounká a čtění (pro zdatnějšího angličtináře, samozřejmě) srozumitelné. Některé z článků jsou zlomové, reportéři jdou opravdu po podstatných detailech.




Těžko vyzdvihovat jednotlivé cover stories, ale zásadním článkem, v tom nejlepším slova smyslu, byl pokus zmapovat práci nájemných hledačů pracovních oděvů pod vedením Mike Harrise v zasypaných dolech z přelomu předminulého a minulého století, který vyšel v druhém čísle třetího ročníku. Obrovský zájem japonských sběratelů o dávné textilie hraničí s obsesí, a vytváří tak prostor pro zcela novou a nutno dodat, dost dobrodružnou práci.



Kromě reportážních článků, u kterých se tají dech poskytuje Inventory i obrovskou porci inspirace, což je pro moderního muže důležitější než produkt placement v pánských lifestyle časopisech. Ovlivňovat se necháme rádi samozřejmě i u nás v Denim Heads. Krásným příkladem je podíl na znovuobjevení rodinné firmy Viberg Boot, jenž je jedním z vrcholů naší nabídky. Článek o jejich přístupu v práci s zpracovánou kůží s důrazem na dokonalost ševcovské profese je jedním slovem fantastický! Z krátkého videa posuďte sami…


Viberg Boot: Down to the Brass Tacks from Inventory Magazine on Vimeo.

Inventory Magazine sice mapuje svět křížem krážem a nikdy neopomine otisknout na obálce některou ze současných japonských ikon, ale zároveň dokáže na svých zhruba 200 stran vměstnat skvělé fotoeditorialy a fotoreportáže. Na menším prostoru však mapuje i vizuálně-zvukové oblasti, kam rádi pronikáme i my sami, například hudbu, knihy či film. Určitě není náhodou, že na jeho stránkách byli představeny osobnosti formátu Billa Callaghana či Yasiina Beye.


Dosavadních 10 vyšlých čísel bylo krásnou příležitostí k malému ohlédnutí víc než ke komplexnímu zhodnocujícímu článku. Důvodem může být i to, že koncept časopisu je stabilní, přesto se organicky rozvíjí a dává možnosti k dalšímu objevitelskému a edukativnímu působení. Na obsahu se podílejí silné osobnosti a to dává této publikaci vysokou přidanou hodnotu. Nedá se sice číst jedním dechem, ale o to víc se k ní rádi vracíte jako k inspiračnímu zdroji. Zároveň nás těší, že jsme jedním z několika desítek prodejců na světě. Vaše podpora při jeho nákupu pak bude těšit dvojnásob.

-Oskar Švarc-

O magazínu jsme již na našem blogu psali TADY, tehdy ještě z pohledu pouhých čtenářů a fandů a nikoliv prodejců. V současné době máme v nabídce dvě provedení devátého (1,2) a jubilejní, výše zmíněné číslo desáté.

Žádné komentáře:

Okomentovat