úterý 22. března 2011

Momotaro Vintage Raw 0201 Slim Tapered, 24.týden




Je to tak, konec první série seriálu o Momotaro Vintage Raw. Vrcholem první série je první vyprání. Po 6. měsících jsem vypral džíny v pračce. Někteří tvrdí, že se mají džíny z japonského denimu ROZHODNĚ prát ručně. Někteří tvrdí, že je ROZHODNĚ lepší použít specializovaný prací prostředek (jako např. tento nebo dokonce tento, ale ten je vyprodán). A někteří (a jejich překvapivě hodně) tvrdí, že ROZHODNĚ nejlepší je džíny neprat nikdy.

Po vyprání vynikl kontrast na namáhaných partiích.


Myslím, že japonská posedlost detailem má v případě ručního barvení indiga smysl

Vypadá to jako, že mám sedavé zaměstnáni asi



Já jsem džíny vypral standardně naruby se standardtním pracím prostředkem na 40 stupňů, jen na šetrnější program (900 ot./min).

Ztráta indiga nebyla nijak kritická



Zdůrazňuji, že denim těchto Momotar není sanforizován (nebyl upraven proti sražení při styku s vodou), takže i přes předchozí koupele (Soaking) jsem měl obavy ze změny velikosti džín.




V tabulce jsou vidět veškeré změny v různých mírách, které jsou u džín důležité (Jak se džíny měří).
Nelze si nevšimnou, že se džíny při styku s vodou zmenší a pak nošením opět vytáhnou. Ano, je tomu tak asi u všech džín, ale ne v takovéto míře. Radikální změny proběhly v délce nohavic. Když byly džíny nové, měli nohavice dlouhé 101 cm (Jak se džíny měří). Nyní už mají jen 93 cm, což je 8 cm rozdíl. Přepokládám ještě změny při nějakém dalším praní, ale to je daleká budoucnost.

Nohavice kvůli ohrnutí trošku trpí, ale jsou to džíny, vydrží..

No ale abych nezůstal jen u čísel. Džíny teď vypadají opravdu dobře a jsem s nimi spokojen stále více. Doplním nějaké foto, ale tentokrát z terénu. Bohužel se džíny sušily, ale mohl jsem si je vyfotit třeba v sobotu ve Final Clubu na koncertě Squadra Omega.

To prostě stroj nevyrobí, alespoň podle mně ne, haha

Detailní fotografie také zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat