čtvrtek 16. června 2011

Japan Blue v Praze

Japan Blue a Momotaro Jeans by Japan Blue

Do Prahy dorazila první kolekce Japan Blue. Jedná se o džíny Made In Japan, ovšem cenově v úplně jiné hladině než jsou unikátní džíny Momotaro. Oproti Momotaro sice chybí některé detaily, které jistě ocení nejeden džínový fajnšmekr, ale jen takovým způsobem se v Japonsku podařilo snížit cenu na téměř polovinu cenu Momotaro džín. Prodejní cena je stanovena na 3990,- Kč.
O propojení Momotaro a Japan Blue, a o podrobných detailech celé kolekce jsme psali zde.

14,8 uncový Selvedge denim, 100% bavlna z USA

Fotografie jistě mnoho napoví, ale nejlepší je takový materiál vidět a hlavně mt ve vlastních rukách, jen tak je stoprocentně poznat rozdíl mezi obyčejnými džínami (kterých jsou plné "denim shopy" v Čechách) a kvalitou, na kterou zatím nikdo mimo Japonsko zdaleka nedosáhne. Vše můžete ode dneška vidět, vyzkoušet a koupit v kammeném obchodě Qubus x Denim Heads v Rámové ulici č.3 v centru Prahy.

Škála denimu je široká, každý si vybere

Důležitým faktem je také to, že žádané úzké střihy džín v nekopromisní kvalitě japonského denimu jsou na trhu zatím spíše vyjímkou. Zde Japonci vychází vstříc požadávkům evropských zákazníků. Džíny mají nejen zajímavé střihy, nejlepší materiál, ale i spoustu detailu, které každý, kdo nosí své džíny rád, jistě ocení...




Charakteristickým znakem Japan Blue je modrý steh na vnitřní straně nohavic

Oproti tomu Momotaro by Japan Blue má svůj tradiční růžový steh






úterý 14. června 2011

Lightning Magazine Japan



Lightning Magazine je bezesporu jedním z nejvlivnějších lifestyle magazímů na japonském trhu. Má poměrně široký záběr, od denimu, kožených bot, přes vintage motorkářské bundy, staré sluneční brýle, brašny, americké hot rody z 50.let atd atd.

Ano, to všechno mě velmi baví


V číslech, které jsem já zakoupil na japonském Amazonu se píše, jak jinak, o denimu, popř. o pořádných botách, kterých je mimochodem na českém trhu jako šafránu. Magazín je samozřejmě v japonštině, ale jak někdo vtipně poznamenal "listovat takovýmto časopisem je jako prohlížet porno časopis, taky nečteš texty". Není to tedy úplně pravda, ale obrázky řeknou hodně o japonském stylu (ovšem velmi ovlivněným Americanou).

Z obalu Lightning Denim Book

O Momotaru se zmiňuje KAŽDÁ publikace o denimu
Pokud máte zájem tuto obskurnost prolistovat, vše je k vidění v našem obchodě Qubus x Denim Heads v Rámové 3 v centru Prahy.





Solidní začátek nové sekce v knihovně

středa 8. června 2011

Denim Heads v Qubusu, part IV.

I když mě to přijde jako několik měsíců, jednalo se o pár týdnů práce. Během této doby jsme se pokusili vytvořit něco, co v Praze dosud nebylo.

Ještě i před neoficiální otvíračkou nás poctili svou návštěvou pánové Katsu a Kishi (o tom kdo to je, někdy příště)

Jedná se Concept store, který nabízí neokoukaný mix originálních prací českých designerů a pečlivě vybrané škály oblečení té nejvyšší kvality.

Holiny (Velčovský), tašky (Qwstion), svetry (Armor Lux)


O všech značkách oblečení jsme zde již psali, ovšem jedna věc je vidět fotografie a věc druhá je si na věci sáhnout, vyzkoušet si je, prostě je cítit. I to byl jeden z důvodů vzniku tohoto Konceptu Qubus x Denim Heads.

Denim, denim pro každého

Oficiální otevření je sice teprve před námi, ale už nyní je možnost tento obchod v Rámové ulici č.3 v Praze 1 navštívit. Otvírací hodiny jsou pondělí až sobota od 11 do 19 hodin.


Těšíme se na Vaší návštěvu.

Seprané, neseprané, selvedge, všechno máme


sobota 4. června 2011

Denim & Jeans, part III

V předchozích částech seriálu o vzniku fenoménu džín (tady a tady) jsme skončili někde zhruba na počátku 20.století. Ještě před koncem 19.století, řekněme v roce 1890, stály Levisky jeden dolar (ekvivalent dnešních cca 20$), což ale stačilo k tomu, aby Levi zbohatl. Když v roce 1902 umírá, zanechává svým příbuzným, synovcům Jacobovi, Sigmundovi a Abrahámovi značný majetek a rozjetou firmu. Ovšem ti se začnou potýkat s něčím, co starý pán řešit nemusel, s konkurencí.

The only kind made by white labor???

Druhým hráčem na trhu s denimem se totiž stává Henry David Lee. Mladý Lee se pomocí šikovných investic vypracoval a stal se z něj někdo, komu by se dnes řeklo ropný magnát. Ovšem pracovní vytížení kromě majetku přineslo i problém. Lee se v noci budil kašlem, dusil se a měl problémy s dýchaním. Lékař zjistil tuberkulózu a jako řešení nabídl panu Lee aby se přestěhoval někam, kde není průmysl a vzduch je čistý. Tak se H.D.Lee dotal v roce 1889 do města Salina v Kansasu a zakládá společnost H.D.Lee Mercantile Company, která se velmi rychle stane největším dodavatelem potravin v Kansasu i Coloradu. Panu Lee se brzy vrátilo zdraví a tak mohl investovat svůj čas a úsilí i do dalších oblastí podnikání: papír, tiskoviny, ale i třeba nábytek.  Leeovi úplně nepřálo štěstí (shořel mu velký sklad plný zboží, neustále narážel na problémy s transportem zboží - v té době nebyly žádné, natož pořádné silnice) a ani jeho právník nebyl přesunu na Západ nadšen (prý mu řekl, že když se odsune na Západ, tak pro něj už může udělat jen jednu věc - zařídit převoz jeho ostatků až zemře, zpět do Ohia). I přes všechny tyto obtíže získává Lee zákazníky po celém Západě. A jak obchod stále rostl, setkával se Lee i s dalšími problémy. Dodavatelé pracovních oděvů z Východu nebyli schopni dodržovat termíny a tak se Lee rozhodl, že si oděvy pro své zaměstnance bude vyrábět sám.

H.D.Lee


Protože cesty v té době byly mizerné a také spolehlivost vozů nebyla nejvyšší (bavíme se zhruba o roce 1910), trávil jeho šofér hodně času pod autem rozličnými opravami a tudíž si neustále špinil svojí jistě luxusní řidičskou uniformu. Přišel tedy s nápadem, že když se spojí horní a spodní díl pracovních oděvů, snadno pak přes uniformu natáhne tuto "kombinézu", po opravě jí opět sundá a uniforma pak zůstane nedotčená. Tak vzniká Lee Union-All. Nebyl to rozhodně žádný módní skvost, ale čistě praktická khaki kombinéza s dlouhými rukávy i nohavicemi a pár kapsami na nářadí. V podstatě se ve stejné podobě (až na materiál) zachovala dodnes. Zpočátku byla určena pro řidiče (rozuměj mechaniky), ale oblíbily si jí i farmáři, dělníci a vůbec všichni tvrdě manuálně pracující. Lee musel postavit tři (!) další továrny, aby uspokojil poptávku. Do výroby pak přibyly kombinézy i pro ženy a děti. Levi's pak kontruje svým Koverallem.

Americké reklamy z tohoto období jsou prostě parádní


Lee zkrátka využil svého obcodnícho ducha, ale také objevil výhody reklamy, obchodních značek, ale třeba také využíval celebrity své doby pro propagaci svých výrobků. Na svou dobu velmi, velmi pokrokové.



V té době Levi's už dávno prodává téměř veškeré své zboží na Západě, vyrábí z 10 uncového denimu pouze z Cone Mills (k tomuto podniku se rozhodně ještě vrátíme v některém z příštích článků) ze Severní Karolíny a používá jako poznávací znamení červený selvedge pruh. Pro levnější řadu 201 používá světle modrou. Lee pak má selvedge bílý nebo zelený. Později se přidá i Wrangler se žlutým selvedge.

Červený selvedge, tudíž Levi's


Selvedge s červeným selvedge byl určen jen a pouze pro Levi's. Naproti tomu Cone Mills pro Lee vyrábí velmi pevný 11,5 uncový denim s překroucenými vlákny a tvrdí, že je pevnější než konvenční 13 uncový denim. Lee má jména a nikoliv kódy pro všechno, tento materiál se jmenuje Jelt denim. Ovšem Jelt denim z Cone Mills je k mání i pro další zákazníky (kódové značení 818).

Reklama z novin, rok 1935, Jelt denim stále v kurzu


Ve 20.letech dvacátého století nebyl rozhodně americký Západ příliš zábavným místem pro život, přece jen zde bylo více krav než kovbojů. Ovšem pro Holywood šlo o nadmíru zajímavé typy, mlčenliví, tvrdí chlapi, kteří to umí velmi rychle s boucačkou. Nastává boom westernů a hrdinové nosí téměř vždy a všude klobouk, koženou vestu, šátek, vysoké jezdecké boty a ano, samozřejmě džíny.

a kromě bot, klobouku a džín také whisky


Pro opravdové kovboje i pro jejich holywoodské kopie Lee začíná vyrábět Lee, typ 101, čímž ubírá Levisu zákazníky přímo na jejich hřišti. Oproti Levisu přidává Lee džínám několik zajímavých novinek. Materiál je nyní už 13 uncový, aby vydržel hodiny tření kalhot v sedle, mění se střih v rozkroku (tzv. saddle-crotch) pro pohodlnější nošení při jízdě na koni, džíny jsou sešity trojitými (nikoliv dvojitými) stehy a cvočky jsou na kapsách umístěny tak, že nemohou poškodit kůži na sedle.

Bílý selvedge, tzn. Lee


Mezitím Lee začíná používat na svých pracovních kombinézách zip místo knoflíků. Pro tyto kombinézy používá Lee názen "Whizit" podle zvuku, který zip vydává. Jméno zip nebo zipper se začlo používat až později a paradoxně ne kvůli džínám, ale díky zipu na gumových galoších, které vyráběl gumař B.F.Goodrich.

Kovbojové v severních částech si stěžovali, že pokud musí v kruté zimě na záchod, tak musí sundat své kožené rukavice a zkřehlými prsty se prát s knoflíky na poklopci. řešení bylo nasnadě, Lee začal vyrábět první džíny se zipy.
Dodnes prý platí pravidlo, že na západním pobřeží Ameriky se prodává více džín se zapínáním na knoflíky a na Východě se zipem.

Pro každého máme něco

Použity materiály Ijin Material, Lee a Levi's

pondělí 30. května 2011

Denim Heads v ex-Qubusu, part III.

Přestože máme za sebou víkend, nedá se bohužel říci, že bychom ho vyplnili odpočinkem.

Sobotu jsme věnovali drobným úpravám osvětlení, nátěru vchodových dveří a tak nějak úklidu.
Zajímavým momentem byla diskuze, zda použít bílou nebo modrou na vchodové dveře a hádejte co? Vyhrála modrá. No a neděle ve znamení modré, konečně pokrok ve směru k denimu, alespoň barvou.

Natřít desku ve výšce zhruba 4 metrů není jen tak




Vypadá skvěle, no ne?

Plné ruce práce, víkend nevíkend


Páteční večer jsem tedy strávil ve společnosti skvělých Black Heart Procession, jejichž set byl tak neuvěřitelně smutný, že jsem vydržel v překvapivě narvaném sále Dobešky jen asi 40 minut. Nicméně je to zážitek, klavír zněl parádně a hluboký Pallův hlas mi zní v hlavě ještě teď. Na pilu se taky nevidí hrát každý den a rozněžnilo to nejednoho barda pražské hardcore scény. Po koncertě z chlapíku ze San Diega všechno spadlo a ukázali se jako nesmírně zábavní a vtipný chlápci. Díky Adame a Banáne, asi na tenhle koncert nikdy nezapomenu.


pondělí 23. května 2011

Denim Heads v ex-Qubusu, part II.



Minulý týden byl tedy poněkud hektický. Samozřejmě, že ne vždy jde vše podle časového plánu, i když nikomu zde pracujícímu nelze nic vytknout. Na vině byl ale třeba dodavatel kvalitních komponentů pro osvětlení. Přecejenom tři reklamace téhož zboží je dost. Díky polským soudruhům za ultimativní výstupní kontroly kvality. Příště se Vám zdaleka vyhnu. No a kromě elektro zábavy se tu penetrovalo, brousilo, natíralo, brousilo a zase natíralo. Ještě sice není vše hotovo, ale konec je už velmi, velmi blízko.

už, už něco vystavit

Pořádek musí být. Díky Pepy

Jo, tohle bude fungovat


Kromě práce se našel i čas na vynikající koncert v A Studiu Rubín, kam přijeli ve čtvrtek díky bratrům ze Silver Rocket dva chlápci z kdysi funčních Lungfish. Nemá smysl sem psát, proč je Daniel Higgs přezdívaný Svatej dědek nebo proč je Zomes tak speciální záležitost. Můžtete se přesvědčit sami níže, ale ani video samozřejmě nenahradí osobní zkušenost přijít na koncert a vidět tyto matadory v akci. Za video díky kptExner.






Pro případné zájemce recenze ZDE.

středa 11. května 2011

Denim Heads v ex-Qubusu

Již nyní můžete po nějaký čas zakoupit vybrané zboží z kolekcí Denim Demon, Indigofera, Momotaro, Armor Lux, Ijin a Qwstion v e-shopu Denim Heads. Ovšem to co zboží těchto značek odlišuje od ostatních  na trhu poznáte teprve při osobním kontaktu. Sáhnout si na kvalitní mnohauncové džíny je totiž pocit, který prostě přes fotografie zprostředkovat nelze.

Proto jsme se rozhodli ve spolupráci s matadory českého designu studiem Qubus přivést na svět nový projekt. Princip projektu spočívá ve sloučení či lépe řečeno prolnutí originální nabídky Qubusu a neméně originální škály produktů ukrytých pod značkou Denim Heads.

V současné době probíhají v obchodě poslední stavební úpravy a ještě před koncem května bychom měli krám v centru Prahy otevřít. Rádi Vás pak uvidíme, poradíme při nákupu exkluzivních džín nebo čehokoliv jiného nad šálkem kvalitní kávy, popř. u studeného piva.

O pokroku při přípravě obchodu na otvíračku budeme průběžně informovat zde.

Již BRZY!

Promyslet

Změřit

Vytvořit