neděle 10. srpna 2014

Sunpocket - new styles&restock

Sunpocket Tonga Matt Oak


Někdy barevné a vždy skládací brýle Sunpocket jsou (zatím, tešte se na další novinku) jedinou značkou slunečích brýlí, kterou u nás dostanete. Za tu dobu, co je prodáváme, se nabídka rozrostla o mnoho barevných variant obrouček i skel. Rozrostla se i nabídka stylů, které jsme ze začátku nabízely pouze dva. Oba (Sunpocket Sport a Sunpocket II) byly reprodukcemi originálních Sunpocket brýlí z 80.let. Postupně se nabídka rozšiřovala o modely Samoa, Tonga a Kauai. Nyní je zde opět nový model, Tobago.

Tobago Shiny Black


Sometimes colorfoul and always foldable sunglasses from Sunpocket are  the only sunglasses which we offer (for the time being, a new brand coming soon). For those couple of years which we sell them the collection grows steadily. In the beginning there were only two styles available. Both of them (Sunpocket Sport a Sunpocket II) were reproductions of the original Sunpocket styles from 1980s. Then, there appeared new shapes: Samoa, Tonga and Kauai. Now, there is a time for a brand new style: Tobago.

Sunpocket II Crystal Grey

Název je samozřejmě odkazem (stejně jako u ostatních modelů Sunpocket) na jméno ostrova, pro tentokrát karibského. Sunpocket sice kdysi založili jako brýle, které se nosí na lyžování na alpských ledovcích, ale postupem doby jsou velmi oblíbené i mezi surfaři. Všechny Sunpocket brýle drží na obličeji velmi pevně a jsou tak odolné, že je velmi nesnadné i je poškrábat pískem na pláži. Tobago jsou podobně masivní jako u Sunpocket Kauai, ale obroučky jsou vzhledově poněkud nižší. Masivní "nožičky" i ceková konstrukce zůstavají. Proč měnit něco, co se i přes svou krátkou existenci tak dobře osvědčilo (a to nejen z naší vlastní zkušenosti).

Kauai Dark Tortoise

The name is, obviously, is inspired by the name of a famous Caribbean island . Sunpocket shades were invented for a use on snowy tops of French Alps but they are now very popular among the surfers as well. All the Sunpocket shades fit quite firmly on the face that they do not fall down easily. And they are very durable meaning it is very difficult to break them or scratch the lenses, even with the sand on the beach. Sunpocket Tobago is a bit similar to Kauai but it features a bold brow line with thick and steady temples that provides a sophisticated look. Whay to change something what works well. And we can just confirm that based on our personal experience.

Tobago Shiny Black


Z nových barevných variant je (podle nás) potřeba zmínit určitě matové verze Tonga. Jsou jimi Tonga Matt Oak a Tonga Dark Seaweed. Brýle se od sebe liší nejen barvou obrouček, ale i skel. U Dark Seaweed jsou skla klasicky zelená a u Matt Oak jsou spíše do hnědého odstínu.

Sunpocket Tonga Matt Oak

From the selection of a new color combination we would like to point out especially the matt versions of Tonga, Matt Oak and Dark Seaweed. These two shades differ not only by the color of the frames but also by the lens. Dark Seaweed has a classic green color and Matt Oak are more to orange/brown. Everyone has different taste and we can fill up all of them.

Sunpocket Tonga Dark Seaweed


Bez zajímavosti nejsou ani klasické Sunpocket Sport v nové decentní barevné kombinaci zvané Crystal Mirror. Např. u Kauai jsme však vsadili na jistotu a znovu jsme naskladnili model Matt Black, který vypadá velmi sofistikovaně.

Sunpocket Sport Crystal Mirror

Another interesting new thing is Sunpocket Sport in a new not really aggressive colour combination: Crystal Mirror. But, with Kauai, for example, we restocked very popular style Matt Black which has very decent look.

Sunpocket Kauai Matt Black

Zkrátka jsou to brýle, které za příznivou cenu nabízí styl (široká škála barev i tvarů), praktičnost (jsou skládací) i trvanlivost (dobře vybrané materiály - polykarbonát, při standartním zacházení nezničitelné). Díky všem těmto výhodám jsou vhodné nejen na pláž nebo na zasněžené kopce, ale i do městské džungle. Není nic snadnějšího, než po odpolední procházce brýle složit a strčit do kapsy. Vtipný je i fakt, že jsou stále vyráběny na ostrově Mauricius. Momentální nabídka TADY.

Shortly said, those are the sunglasses for a reasonable price can give a good style (wide palette of colors and shapes) and durability (well chosen fabric - unbreakable polycarbonate, the most impact-resistant material on the market). Thanks to all these characteristics you can use them on the beach, while skiing but also in an urban jungle. There is nothing more simple than to fold them when afternoon walk is over and put them to your pocket. The interesting fact is that they are still made in Mauritius! The actual offer HERE.


sobota 2. srpna 2014

Inventory Magazine: s instinktem na nespornou kvalitu


Málokterý časopis (snad jen s výjimkou Monocle) dokázal čtivou a přesto výpravnou formou zasáhnout do moderních souvislostí tak působivou silou. Přestože k dnešnímu dni registrujeme jen desítku čísel, každé z nich je nabito informacemi, které staví do nového světla to nejlepší z rukodělnosti napříč kontinenty i žánry. Vytříbené psaní však nekončí jen u pátrání po zmizelých řemeslných klenotech, mnohé z článků mapují i technologicky inovativní obory lidské činnosti.


Monocle.com "Craftsmanship" from S.E.H Kelly on Vimeo.

Jak už jsem podotknul, klíčové pro vznik reprezentativního mooku Inventory přispěl fakt, že společnost vyhládla po řemeslném (tudíž v mnohém organickém) zpracování materiálů. Může se jednat o oděvy, objekty, ale třeba i domy. Kanadský pokus o mapování zmizelých/znovuobjevených průmyslových, případně designových kontinentů zabrala. Vlna zájmu oběhla celou zeměkouli.



Samozřejmě nejde o náhodu, monumentálně pojatý koncept zpracovává tým opravdu kvalitních žurnalistů, ilustrátorů, stylistů i fotografů. Posledně jmenovaných je téměř 70 desítek! Překvapivě ale nejde o přehlídku egocentriků, ale spíš o demonstraci týmového ducha. Časopis působí kompaktně, grafika na matném křídovém papíře je čisťounká a čtění (pro zdatnějšího angličtináře, samozřejmě) srozumitelné. Některé z článků jsou zlomové, reportéři jdou opravdu po podstatných detailech.




Těžko vyzdvihovat jednotlivé cover stories, ale zásadním článkem, v tom nejlepším slova smyslu, byl pokus zmapovat práci nájemných hledačů pracovních oděvů pod vedením Mike Harrise v zasypaných dolech z přelomu předminulého a minulého století, který vyšel v druhém čísle třetího ročníku. Obrovský zájem japonských sběratelů o dávné textilie hraničí s obsesí, a vytváří tak prostor pro zcela novou a nutno dodat, dost dobrodružnou práci.



Kromě reportážních článků, u kterých se tají dech poskytuje Inventory i obrovskou porci inspirace, což je pro moderního muže důležitější než produkt placement v pánských lifestyle časopisech. Ovlivňovat se necháme rádi samozřejmě i u nás v Denim Heads. Krásným příkladem je podíl na znovuobjevení rodinné firmy Viberg Boot, jenž je jedním z vrcholů naší nabídky. Článek o jejich přístupu v práci s zpracovánou kůží s důrazem na dokonalost ševcovské profese je jedním slovem fantastický! Z krátkého videa posuďte sami…


Viberg Boot: Down to the Brass Tacks from Inventory Magazine on Vimeo.

Inventory Magazine sice mapuje svět křížem krážem a nikdy neopomine otisknout na obálce některou ze současných japonských ikon, ale zároveň dokáže na svých zhruba 200 stran vměstnat skvělé fotoeditorialy a fotoreportáže. Na menším prostoru však mapuje i vizuálně-zvukové oblasti, kam rádi pronikáme i my sami, například hudbu, knihy či film. Určitě není náhodou, že na jeho stránkách byli představeny osobnosti formátu Billa Callaghana či Yasiina Beye.


Dosavadních 10 vyšlých čísel bylo krásnou příležitostí k malému ohlédnutí víc než ke komplexnímu zhodnocujícímu článku. Důvodem může být i to, že koncept časopisu je stabilní, přesto se organicky rozvíjí a dává možnosti k dalšímu objevitelskému a edukativnímu působení. Na obsahu se podílejí silné osobnosti a to dává této publikaci vysokou přidanou hodnotu. Nedá se sice číst jedním dechem, ale o to víc se k ní rádi vracíte jako k inspiračnímu zdroji. Zároveň nás těší, že jsme jedním z několika desítek prodejců na světě. Vaše podpora při jeho nákupu pak bude těšit dvojnásob.

-Oskar Švarc-

O magazínu jsme již na našem blogu psali TADY, tehdy ještě z pohledu pouhých čtenářů a fandů a nikoliv prodejců. V současné době máme v nabídce dvě provedení devátého (1,2) a jubilejní, výše zmíněné číslo desáté.

čtvrtek 31. července 2014

Stetson, part.2

Stetson Brooklin Linen Grey



STETSON: VÁŠEŇ JMÉNEM ČEPICE, OZDOBA JMÉNEM KLOBOUK (část 2)
STETSON: PASSION NAMED HAT, DECORATION NAMED CAP (part 2)


Jestliže jsme v první části našeho obšírného článku jsme objasnili vše podstatné z historie legendární značky Stetson, nyní se pojďme zaměřit na způsoby jakými kloubouky, ale i čepice vybírat tak, aby slušely…


If we are in for a comprehensive first part of our article, we have explained all the important history of the legendary brand Stetson, now let's focus how and why to choose hats and also caps the corret way to fit you well.



Správný postup při vybírání je nutností. Nikdo nebude chtít nosit jakkoukoliv pokrývku hlavy, tak aby z něj udělala nevzhlednou personu. Naopak – každý, kdo dbá stylového přístupu k oblékání by se měl řídit (teď už psanými) pravidly. Pojďme ale k praxi: skoro každému se už určitě stalo, že se zahleděl do pokrývky hlavy, která mu ale ve finále nepadla jak by si představoval. Kromě šťastlivců s oválným anebo trojúhelníkovým tvarem obličeje, kterým sluší téměř vše z produkcí námi vedených firem, chodí po světě spousta lidí, kteří musí dbát dobře míněných rad.

The proper procedure when selecting a right shape is a must. No one wants to wear headgear that would make ​​him an unattractive persona. On the contrary - anyone who cares stylish approach to dressing should follow (now also written) the rules. Let's go to a practical part: it has happened almost to anyone that he/she liked some kind of hat but trying it on became a bit disappointing. It did not look good anymore. There are people with oval or a triangle shaped face which are lucky enough and can wear almost anything we have from all the hat brands we carry. But the unfortunate rest of us have to listen to our good advices.

There are hats you wear all the year long, some not.


Větší část nabídky Denim Heads je určena pánům (i když pracujeme na lehkých změnách k genderové vyváženosti) , proto se zaměřme na početnou komunitu lidí s protaženým obličejem. Ti budou rozhodně obličej potřebovat zkrátit, proto budeme volit klobouk s nižší korunou a širší obrubou, případně placatou čepici. Ideální pro tento případ jsou Stetson modely řady Hatteras. Placatý tvar ve vintage stylu, který známe díky kolportérům a poslíčkům z černobílé klasiky 30. let, přesně naplňuje představu o ideální pokrývce hlavy. Pokud si nejste zcela jisti, že délka obličeje dostatečně naplňuje předpoklady, vyzkoušejte například i typy Texas Cotton, Brooklin Linen či Glensfalls. Pro odvážnější a méně konzervativní fanoušky čepic lze doporučit i modernější typy čepic (jako jsou pětipanely anebo truckerky).

Stetson Hatteras Delave Organic Cotton


The bigger part of the menu Denim Heads is intended to gentlemen (but yes, we now work on balancing the ratio), let's focus on a group of people with a long face then. They will definitely need to shorten the face, so they should choose a hat with a lower crown and a wider rim or a flat cap. One of the ideal choices for them seems to be models of the Stetson Hatteras. Flat shape in vintage style, which we know thanks to newsboys and bellhops playing in black and white movie classics of the 30s, exactly fills idea of ​​the perfect hat for long face. If you are not sure that the length of the face sufficiently fulfils this criteria, you should test types such as Texas Cotton, Brooklin Linen, Paradise Cotton or Glensfalls. For the more adventurous and less conservative supporters of caps we can  recommend more contemporary styles of caps (such as 5-panels or Trucker caps).


Indigofera Trucker Hat (not a Stetson!)

Pokud je obličej výrazně hranatý, bude nutné nastavit optiku tak, aby klobouk či jiná pokrývka odvedly pozornost od majestátní tváře. Žádá si to více přemýšlení, ale ve finále vám uvážlivá forma pomůže překonat nástrahu přírody a umožní stát se fešákem. Dobrou volbou jsou klobouky se zaoblanými hranami a s více zakřivenými plochami. Bát se nemusíte ani ohrnutí okraje vpředu směrem dolů (vzadu zase nahoru), efekt tak umožní trochu změnit dojem z majestátní „fasády". Zůžená koruna by zvýraznila bradu, proto se vyhněte úzkým a zkráceným lemům. Pokud rádi volíte žertovnější polohy klobouků, nasadíte to ho laškovně ke straně, budete překvapeni jak dobře budou mizet stopy po ostře řezaném profilu. Za nás můžeme doporučit např. typ Baldwin Hemp (dočasně  bohužel není skladem)

Stetson Baldwin Hemp Navy

If your face seems to be significantly square-shaped, then you must set up your look the way that a hat or a cap receive more attention than a majestic face. It requires more thinking, but in the end this effort will  help to overcome the lure of nature and to become a handsome looking man. Good choices are hats with rounded edges and more curved surfaces. No need to be afraid of curling the edges of the front down (again back up), that effect will change a bit the impression of the majestic "facade". A crown which becomes narrower on the top would highlight the chin, so avoid narrow and shortened hem. If you like jaunty positioned hats, move it playfully to the side, you'll be surprised how much they will soften chiseled profile. We, in Denim Heads, we would recommend for example Baldwin Hemp type (unfortunately, at this moment out of stock)



Co když je vaše tvář v zrcadle menší? Pak byste jí měli prodloužit. Samozřejmě, že nemusíte rovnou chodit k plastickému chirurgovi, jste chytří a pak ji tedy „nastavíte" opticky – pomocí pokrývky. Zde lze doporučit klobouky se zužující se korunou. Pokud si troufáte (třeba jako Pharrell), můžete zkusit vysoký a úzký typ a noste ho nakloněný ke straně a dozadu. Rozhodně se ale vyhněte plnému a pentlí obehnanému tvaru. To samé platí pro klobouky (či čepice) se širokým okrajem. Po stranách převislý materiál by z vás v mžiku udělal dědečka Hříbečka z nechvalně známé pohádky. Náš tip? Model Conley.

Stetson Conley Trilby Hat


What if your face looks a bit too small in the mirror? Then, you should extend it. You do not need to visit immediately the plastic surgery doctors. You are smart, and then you can use a simple trick - to use a cap. Here we can recommend the tapered crown. If you dare (like Pharell) you can try tall and narrow type and wear it shifted slightly to the side and back. You should definitely avoid full and self band type. Also hands away from hats (or caps) with a wide margin. Overlaping fabric on the sides would make you look like a grandfather mushroom from the notoriously child tale. Our tip? Model Conley.

Pharell Williams (digitalspy.co.uk)

Posledním ze základních členění je obličej kulatého tvaru. Ten opticky vyplňuje velký prostor, proto je potřeba zvolit klobouk s plnou korunou, aby vyrovnal obličejové proporce. Jeden klasický Stetson Willows Woolfelt s úzkou stuhou dokáže úplně divy! Široký lem, jenž obkrouží obličej dokola přidá potřebné další úhly pohledu a tím přitáhne zájem o vaši jistě interesantní tvář. Podstatným detailem, který nelze opomenout, je správné nasazování. V žádném případě si ho neposouvejte do týla, odhalilo by se pouze to, co už sami dávno víte a na co nemusíte zbytečně upozorňovat.

Stetson Willows Woolfelt
The last of the basic face shapes is a rounded face. The face optically fills a large space, so you need to choose a hat with a full crown, in order to balance the facial proportions. One classic Stetson Willows Woolfelt with a narrow ribbon can make a small miracle! The wide rim that circles the face over around will add the necessary additional points of view and will surely attract the interest of your face. An important detail that should not be forgotten is the correct fitting. In any case, do not push it to the back of the head, that would reveal the "truth" about your rounded face and that would probably bring more attention than necessary.



Podobná logika se týká i ženských typů čepic a klobouků, ale vzhledem k faktu, že jsme přecejen zaměřeni na pánskou klientelu, musí stčit konstatovaní, že pravidla jsou podobná pro obě pohlaví. Otázku velikosti samozřejmě nejlépe řeší návštěva prodejny, případně objednávka online, ke které přiložíte informaci o obvodu vaší hlavy. Nosit čepice je radost, a proto si doplňte informace a přečtěte si i první část naší epopeje o kloboucích Stetson ZDE.



A similar system can be applied to women styles of caps and hats, but due to our specialization to be content with the fact that the rules are similar for both genders. The best answer for you demand of a hat you can have, of course, when you visit our store. But you can also order online and you just need to know the diameter of your skull. Wearing a hat is a joy, so be well informed and read the first part of our epic story about Stetson hats HERE.

-Oskar Švarc-


Naše nabídka klobouků a čepic se neustále obměňuje, ucelený přehled zboží Stetson ZDE: http://www.denimheads.cz/shop/products/118/Stetson

Our selection changes very quickly. For a fresh overview what is on stock you can have a look here: http://www.denimheads.cz/shop/products/118/Stetson

neděle 13. července 2014

Tricker's x Denim Heads Cap Toe Boot


O tom, že Tricker's vyrábí jedny z nejlepších bot na světě ví asi každý, kdo značku Tricker's zná. Boty vyrábí již od roku 1829 v anglickém Northamptonu, což je již od 17.století centrum kožedělného a obuvnického průmyslu. Boty renomovaných značek se zde šijí dodnes. Více o historii značky si můžete přečíst v jednom starším článku na našem blogu, popř. přímo na stránkách Tricker's.


The fact that Tricker's produces ones of the best shoes in the whole world is probably well known to anyone who has ever heard about the brand. At Tricker's they manufacture shoes since 1829 in Northampton which has been a centre of the British shoe-making industry. And there are also many other top-quality British shoe-brands producing shoes in here. More about the history of Tricker's you can read HERE in an old article on our blogsite, eventually also directly on Tricker's webpage.



Je mnoho typů bot v různých kombinacích usní, které si každý může objednat podle katalogu. Jsou samozřejmě vyrobeny dle přísných kritérií a z nejlepších dostupných materiálů. Podle nás je ale mnohem zajímavější nechat si vyrobit botu dle svých představ. A to jsme se rozhodli udělat my. Patrně nenajdete na světě botu, která by byla stoprocentně identická s těmi, které nyní nabízíme my. Kvalita i vzhled bot Tricker's nás velmi baví a tak rozhodování o spolupráci bylo velmi snadné. Výsledkem je kotníková bota s prošitou přední částí. Vybrali jsme barvu Burgundy a použitým materiálem je velmi jemná, ale odolná telecí useň. Vnitřek boty je pak tmavě zelený, což tvoří zajímavý, decentní kontrast.


There are many types of shoes made in different colors and types of leather. They are certainly all made in best way possible and all the leather hides are the best quality. But, in our opinion, there is a bit more interesting way how to choose the shoes to sell: custom-made. We decided to let Tricker's make a custom version for our store only. It is probably not possible to find the shoe exactly the same like this one anywhere else. The high quality and level of craftmanship are both the things we do like so deciding if to make it or not was quite easy. The result of this collaboration is a laced-up derby boot made of Burgundy calf leather, which is quite smooth but also very durable leather hide. There is caped toe detail and the lining of the boot is made of dark green leather. It makes a nice but not an excessive contrast to the burgundy color.


Podrážku jsme vybrali Dainite, vyrobenou z velmi odolného materiálu, ketrý je použitelný nejen ve městě. Nepůsobí však tak robustně jako např. Commando, znamá to podrážka z oblasti vojenských bot. Celkové zpracování je stoprocentní a koupí takovéto boty budete mít nejen něco, co nikdo jiný nemá, ale taky budete mít pár bot, který při správné údržbě vydrží velmi velmi dlouho. Budeme velmi rádi, pokud nám dáte vědět co si o tomto speciálním bot myslíte, máme vždy rádi zpětnou vazbu od našich zákazníku. Samozřejmě nejen pokud se jedná o boty.


We chose the brown Dainite sole which is very solid and durable. You can wear your Tricker's not only in the city then. On the other hand, it does not look so massive like for example Commando sole, used often on army boots. The shoes are hand-made on very high quality standards so then you can have a pair of shoes which not only anyone else has, but also you get shoes that can last a life-time (when properly maintained). We would be more than happy for any comments on this style of shoes. We always love to have a feedback from our customers and, of course, not only on this particular pair of shoes. On all the products we show or sell. For us it is useful and you or any future customers can only profit from those feedbacks!



Nechali jsme vyrobit jen několik párů. Předpokládáme, že to není naše poslední spolupráce s touto slavnou britskou značkou, ale příští typ bot Tricker's x Denim Heads bude asi vypadat zase jinak. Už teď se však těšíme.

We have now on stock a couple of pairs in different sizes but we assume that is not the last collaboration with Tricker's. We are already now excited about what the future collaboration Tricker's x Denim Heads will look like.


pátek 4. července 2014

Music Friday 4.7.2014: Cosmic Dead



Skotský Glasgow se jako hudební líheň osvědčil už tolikrát, že pokaždé, když se odtud objeví nová kapela, zpozorním. Tak se stalo i minulý rok před jejich dubnovým vystoupením v strahovském klubu007 se spřízeněnými Teeth of the Sea. Bohatá diskografie ve zmlsaných uších otevřela úplně novou éru poslouchání spacerocku, byl jsem okouzlen (ne)souhrou pulzujících nástrojů.




Tvůrčí zápal hoří už čtyři roky, po celou dobu efekty manipulující kapela ale nepřestává rozvíjet svojí bláznivě znějící vizi německého krautrocku, primitivní šedesátkové psychedelie a odkazu Hawkwind. Po celou dlouhou dobu i nahrává. Obskurní, nezřídka dvacetiminutové skladby vycházejí na všech myslitelných formátech (ne, na ozvučené válečky ještě nepronikli), většina věcí je ke slyšení na jejich bandcampovémprofilu anebo z nahrávek malého UK labelu Paradigms.



Žhavá novinka Easterfaust obsahující jednu trpělivě rozvíjenou kytarovou vizi rozdělenou do dvou oddílů, patří k introvertnějším nahrávkám. Vyhrávky jsou zde podřízeny nepsanému, ale slušně navíjecímu tempu/netempu. Sympatičtí vlasatí a vousatí experimentátoři zde z improvizační plochy přímo před vašima ušima odpreparují mocné sledy melodií, které rozeznáte vlastně jen tušením. Jako by se muzikantsví zanořilo do černé díry a odtud bylo vyzařováno zpět. Německý label Sound Of Cobra udělal s vydáním novinky dobře, fanoušci psychedelické avantgardy jsou z alba na větvi.
To byl ovšem před třemi lety i DamoSuzuki z Can, když skotská čtyřlenka improvizačně doprovázela na pódiu. Dost ale minulosti, příští středu se The Cosmic Dead předvedou opět na strahovskémkapci. Tentokrát s předkapelou LionelDixit od 19:30 a mnohem promakanějším „kosmickým" zvukem. A stejně jako minuly, i nyní se o tuto zábavu postaralo sdružení TJ Praha.

EASTERFAUST LINK ZDE.

-Max Švarc-


středa 2. července 2014

Rooktown - restock



Věci od Rooktown jsou závanem let dávno minulých. Někdy i doslova, kožené prvky nebo kanvas jsou ze 40 nebo 50 let a tudíž leckdy mají onen specifický odér ze sklepů nebo starých skladů. Ale to jistě patří k věci. O filozofii značky Rooktown jsme již psali TADY na našem blogu.


Micke from Rooktown at work (Iron&Denim, Copenhagen)

You can easily feel the soul of the past years when you see, touch or smell Rooktown. Yes, also smell, because the bags are made of the fabric from 1940s or 1950s and such have that specific smell of the old cellars or warehouses. But it fits to the image of the brand, no doubt. About the philosophy behind the brand we have written HERE on our blogsite.


Ano, nejsou to věci pro každého, jak svým vzhledem, tak asi i cenou, ale nebavíme se zde o masové produkci z bezejmenných materiálů. Jedná se o ručně komletované nebo jinak upravované kusy. Každý kus je tak díky stáří svých komponentů originál a my již víme, že své kupce si vždy parádní Rooktown věci najdou.

OK, Rooktown products are not for everyone, neither by design nor the price, but we are not talking here about some mass production of nameless factories. All the nice things coming out from Rooktown are hand-made or re-vived pieces. Every single piece is different thanks to the age of the fabric and their diversities. We already know that each of those original and unique pieces is sooner or later found by his/her new excited owner.

40s Tote Bag

Máme opět v nabídce několik věcí již nám známých, jako je Tote Bag z materiálů ze 40 let, náramky nebo kožené popruhy, které tak skvěle doplňují vlněné deky Indigofera Prima Blankets.

We restocked a couple of popular pieces, like a 40s Tote Bag, bracelets or 40s Blanket Leach which goes really well with Indigofera Prima Blankets.

Blanket Leach


Výše zmíněný náramek získal společnost v poměrně masivním náramku novém, který nejen, že je široký 5,5 cm, ale je vyroben opět ze zhruba 70 let staré usně, která je asi 4 mm silná. To je opravdu nepřehlédnutelný masivní kus!



Those mentioned bracelets have now a bigger brother in our offer. This new bracelet is wide 5,5 cm but it is also pretty thick: circa 4 mm. That means this is a really massive bracelet. And, obviously, it is made of the lether from 1940s!



Zbrusu novým typem tašky je již na první pohled skvělý Rider Bag. Stejně jako vyprodaný velký Rooktown Navy Back Sack nebo menší, ale stále objemný 50s Navy Bag, i Rider Bag je vyroben z deadstock tmavomodrého kanvasu od švédské maríny z 50 let. Kožené přezky a popruhy mohly být vyrobeny někdy mezi 20 a 40 lety minulého století. Stejně tak i bílá lněná kapsa uvnitř tašky, do které se vejde třeba 13" laptop nebo iPad. Některé materiály jsou téměř 100 let staré, ale to jim vůbec neubírá na funkčnosti. Naopak, na kráse, dle našeho názoru, jim století používání jistě prospělo. Taška může být zapnuta ve dvou polohách podle toho jak velký "náklad" v ní povezete (resp. ponesete). To, že se nejedná o tašku pouze pro motorkáře, je asi nasnadě.



A brand new type of the bag is an amazingly looking Rider Bag. It is based on the same fabric (50s deadstock canvas from Swedish navy) like the big Navy Back sack, which is recently sold out. From the same fabric we have a bit smaller, but still quite big 1950s Navy Bag (we still have some on stock). The leather straps and trims are supposed to be from 1920s to 1940s. From the same time (or maybe older) there is a white linen fabric pocket inside with a screen-printed Rooktown logo. 13" laptop or iPad can easily fit in. As you can see, some of the material used are almost one century old, which does not mean any handicap on their functionality. On the other hand, this aged look adds certain beauty to these bags. Double folded closing based on how big load you put to your bag, is a nice feature too. It is probably not necessary to explain that the Rider Bag can be used not only by motorcycle riders



Poslední lahůdkou je pak triko, které bylo vyrobeno někdy v 60 letech, na které bylo ručně sítotiskem naneseno logo Rooktown. Můžeme potvrdit, že bavlna, ze které je triko vyrobeno je opravdu jiná, než jsou dnes všichni zvyklí. A asi není asi potřeba dodávat, že díky své filozofii jsou všechny věci od Rooktown vyráběny v omezených sériích.



The last but not least is a white cotton Tee made in 1960s. There is a Rooktown logo screenprinted by hand. The touch of this cotton feels really different than nowadays cotton tees. And, yes, all the Rooktown products are made in quite small series!



Nic od Rooktown není vůbec levné pokud tedy takto relativní popis můžeme použít. Za své peníze však získáte:

- něco, co nemá nikdo jiný na světě, protože každý kus je originál
- něco, co je vyrobené ve Švédsku, což je něco co mimo Skandinávii není běžně k vidění
- něco, co funguje bezchybně i po 70.letech
- něco, co vydrží ještě velmi velmi dlouho
- něco, co prostě vypadá díky své jednoduchosti zatraceně dobře



If we could talk a bit relatively, there is nothing cheap in Rooktown line but you will get:

- something what nobody else has because every single piece is an original
- something what is "Made In Sweden". You can't see that often outside of Scandinavia
- something what works perfectly even after 70 years
- something what will last very long
- something what looks thanks to its simplicity so cool




pondělí 30. června 2014

Stetson



STETSON: VÁŠEŇ JMÉNEM KLOBOUK, OZDOBA JMÉNEM ČEPICE (část 1)

STETSON: PASSION NAMED HAT, DECORATION NAMED CAP (Part 1)

část 2. / Part 2. --> HERE

aktuální nabídka / actual offer --> HERE

Charakteristické obruby klobouků Stetson věhlasem vstoupily do hájemství lidové slovesnosti. Původní součásti armádních uniform rozšířených během éry Divokého západu, se od jisté doby vyslovuje právě „stestn". Nový rozmach tradičního výrobce pokrývek hlavy zaznamenává firma až v novém miléniu, kdy výroba heritage klobouků, ale také čepic, přesunula těžiště z bývalé bašty USA do Německa. Pojďme se nyní podívat na historii módního doplňku, který změnil tvář můžů a tím i světa.

Distinctive trim of 
Stetson hats had that fame which entered the realm of folklore. Originally, part of the military uniform expanded during the era of the Wild West, with some time just pronounced "stestn." A boom of this traditional manufacturer of headwear company reached the company at the beginning of new millennium, when the manufacturing of heritage hats and caps was shifted from the  former base in USA to Germany. Let us look now at the history of this fashion accessory that has changed the shape of men, and thus the whole world.

Indiana Jones and his Stetson hat

První vlašťovkou ságy jménem Stetson byl model Boss Of The Plains (volně přeloženo jako Vládce plání), jehož prototyp zamýšlel John B. Stetson původně spíš jako vtip, ještě předtím než rozjel v roce 1865 masovou výrobu. Praotec všech westernových klobouků se stal základním kamenem produkce. Pádným důvodem je i to, že se hodí do každého počasí, navíc byl i voděodolný, lehký, pevný a elegantní. Vyšší, čtyřpalcové tělo klobouku lemovala široká obruba zajišťující ochranu ramen, krku i obličeje před prudkými slunečními paprsky. Pro odlišení přední a zadní části klobouku byl implementován vnitřní lem, klobouk měl k dispozici i šňůrku na připevnění. Materiálem byla bobří srst, která zajistila nepromokavost, což využívali kovbojové, kteří si z klobouku dělali pojízdnou zásobárnu vody. Zajímavý fakt, který bych si nedovolil opomenout – s názvem stetsn jsou ztotožňovány vlastně všechny kovbojské klobouky… Samozřejmě, že klobouk určoval i společenský status vlastníka. Každopádně úhelný kámen pro svůj obchod John v Boss Of The Plains našel. A nebyl to vůbec levný kus doplňku! Byl i příznakem toho, že jeho nositel na "to" má.

The first fruit of the saga by Stetson have became model Boss Of The Plains, the prototype of which meant John B. Stetson originally just a joke, some time before he started the mass production in 1865. A grandfather of all the western hats became a cornerstone of production. There were some good reasons for that: works well in any weather, moreover, it was also waterproof, lightweight, strong and elegant. Higher, four inch wide crown hat lined skirt ensuring the protection of the shoulders, neck and face from strong sunlight. To distinguish the front and back of the hat has been implemented inner rim hat was also available on the cord attachment. The material was beaver fur, which provided waterproofness and they were used by the cowboys, who used this hat as an improvised jar of water. An interesting fact, which I would not dare miss - called stetson are actually identifying all cowboy hats ... Of course, the hat determined the social status of the owner. Anyway, Stetson've been found cornerstone by John for the business in Boss Of The Plains. And it wasnt even a cheap piece of accessories! To have a Stetson hat seemed to be a proof that the owner is able to pay for that.


Boss of the Plains

Móda předminulého století nepádila vpřed žádnými mílovými kroky, proto se ani nelze divit, že 20 let dominoval BOTP sféře klobouků. Časem se ale přece jen začaly prosazovat zásadní změny, jako promačkávaná koruna klobouku anebo k čelu či týlu se svažující lem (tzv. Carlsbad crease), po stranách přehnuté obruby viděné prvně v Novém Mexiku. Klobouky začaly zdobit i ornamenty, mnozí z honáků dobytka byli na dálku rozpoznatelní podle toho, jak moc deformovali původní tvar. Čím více na jih, tím více bylo možno narazit na další klasiku – mexické sombero. Dalším hitem byl tzv. Montana dent se čtyřmi přehyby lemu. Posledním známějším americkým kloboukem se pak během 2. matabelové války v letech 1896-97 stal klobouk korunou připomínající odšťavovač citrónů. Klobouky tohoto stylu bylo možné vidět nejenom během druhé anglicko-búrské války, později ale i u skautských vedoucích.

Montana dent (Montana peak) hat


The fashion of the nineteenth century was not really a progressive one, so it is not surprising that for 20 years there was a domination of BOTP in hats sales. But then there happened some major changes: the crown of a hat was dented to the front and the rim started to be sloped (the Carlsbad crease). The folded sides of rim were first seen in New Mexico. Hats began to be illuminated by ornaments, many of the cowboys were remotely recognizable by how much distorted the original shape. The further south, the more it was possible to come across another classic - Mexican somber. Another hit was the Montana dent with four folds hem. American hat became even more famous during the second war of makable in 1896-97, it was the shape of the hat with the crown reminding of a lemon juicer. Hats of this style can be seen not only during the Second English-Boer War, but later also on heads of scout leaders.


Boer war hat


Speciální kapitolou je využití stetsonů v armádních a policejních službách. Členové kavalérie při US Army nasazují klobouky při slavnostních příležitostech, aby nahradili formální čepice nebo barety. Placky ve tvaru Stetsonů naleznete na uniformách policejního oddělení vražd a loupeží v Dallasu. Za Atlantikem se ke stetsonům hlásila od roku 1905 paramilitantní britská organizace Legion of Frontiersmen, jihoafrická policie oblékala klobouky od roku 1901. Nejinak jsou na tom pak Kanaďané – jejich charakteristické „skautské" klobouky defilovaly v druhé búrské válce pod vedením Robert Baden-Powellla, který objednal pro interní potřebu celkem 10 000 kusů. Kanadská jízdní policie je pak při propagaci klobouků zřejmě nejznámější, i díky pastelově hnědému odstínu. Tradice šla tak do hloubky, že klobouky byly součástí uniformy nejenom mezi lety 1909 až 1933, ale i v letech 1997 až 2009! Abychom možná až příliš seriózní téma trochu odlehčili, vzpomeňme na vtip, který koloval na apríla 2011, kdy americká armáda vypustila informaci, že černé barety nahradí stetsony, což podpořila i fotoshopem upravenou fotografíí na které nechyběl ani pes v klobouku. Celkem vtipná reakce, bereme-li v potaz to, že originální firemní logo zobrazuje vztyčeného bobra.


Stetson hats in service
A special chapter is the use of Stetson army and police services. Members of U.S. Army cavalry wear hats on ceremonial occasions, replacing more formal hats or berets. Badges with Stetson shape can be found on the uniforms of the Dallas police department for homicide and robbery. In Britain, it can be reported that they use Stetsons since 1905, when the British paramilitary organisation Legion of Frontiersmen wore them as part of their uniform. South African police wore hats since 1901. None other policy was chosen then by Canadians - their characteristic "scout" hats filed in the Second Boer War under the leadership of Robert Baden-Powellla, which ordered for internal use a total of 10,000 pieces. Royal Canadian Mounted Police was promoting their hats probably the best, thanks to a pastel shade of brown. Tradition went so far that those hats were part of the uniform not only between 1909-1933, but also in the years 1997-2009! If we would like to get the topic a bit less serious, there is a joke that circulated on April 2011, when the U.S. military released information that replaces the black berets hats, which also supported photoshop edit of the photo on which there was a dog in a hat. Quite funny response if we take into account that the original company logo displayed erect beaver.





Se zvýšenou poptávkou (a je celkem jedno, jestli objednávali kovbojové, desperáti anebo soudci) přišla potřeba rozšířit výrobu. John se proto stěhuje do Philadephie, kde na ploše devíti akrů postaví továrnu, která je schopná vyrobit 3 300 000 klobouků za rok. Málokdo si dnes vzpomene, že v jeho industriálním hospodářství se vyráběly i voňavky, bourbon, oblečení, boty, brýle, pásky, zkrátka vše, co patřilo k legendě Divokého západu. Nedosti na tom, stetsony na hlavě nosili i skutečné legendy jako byl Buffalo Bill, Calamity Jane a dokonce i nechvalně známý George Custer. Jedničkou mezi Texasany byl tzv. „desetigalonový" klobouk. Ten nemá nic společného s objemem, spíše se španělským výrazem pro stuhu. Když už jsme zmínili Calamity Jane… klobouky pro ženy zažívaly boom mezi lety 1930-1950, tedy v době, kdy byly povinnou součástí pánského šatníku. Za zmínku jistě stojí, že zvlášť v době poválečné konsolidace získala značka skvělou výchozí pozici v Austrálii, Brazílii, Německu, Jižní Africe, Japonsku, ale překvapivě i v exotické Guatemale. To už se měl ale pomalu přiblížit soumrak značky, vyznačující se odlivem zájmu o klobouky a relokací výroby do menších provozů v různých částech USA od Texasu až po Missouri.

Buffalo Bill


With the increased demand (and it does not matter if the Stetsons were purchased by cowboys, outlaws or judges) it was really necessary to expand production. John has therefore moved to Philadelphia, where on an area of ​​nine acres he build a factory able to produce 3.3 million hats a year. It would be fair to remind that his facilities produced fragrances, bourbon, clothes, shoes, sunglasses, belts, and everything that suits to the legend of the Wild West. The hats were popular among all the levels of society, but these hats were worn by real legends like Buffalo Bill, Calamity Jane, and even the infamous George Custer. There was also one style which was most popular among Texans, called "ten gallon" hat. This had nothing to do with the volume, but it was rather a Spanish word for ribbon. Speaking about Calamity Jane ... hats for women experienced a boom between 1930-1950, at a time when the hats were mandatory part of an every man's wardrobe. Definitely worth of mentioning is the fact that particularly during the post-war consolidation gave the brand a great starting position in Australia, Brazil, Germany, South Africa, Japan, but also surprisingly exotic Guatemala. But the dusk of brand was close, characterised by the tide of interest in hats in general and relocation of production to smaller operations in different parts of the U.S. from Texas to Missouri.




Vliv otce zakladatele byl tak velký, že po něm byli na sklonku jeho života pojmenovány dvě floridské školy. Ale i po jeho skonu se například v roce 1906 drželo výrobní číslo stále kolem 2 000 000 kusů ročně. Firma už nezásobuje jen chlápky na koních, ale vyrábí i vycházkové a luxusní klobouky, pro muže i ženy. Stetson zkrátka pracuje s elegancí jako se sofistikovaným nástrojem a po dlouhá desetiletí mu to vychází na 100 procent. Po každém heroickém vzepětí ale přichází ústup ze slávy, v šedesátých letech se móda osvobozuje od starého haraburdí a tak klobouky nahrazuje prostovlasost, sportovní čepice případně originálně pojaté typy pokrývek hlavy. Celé jedno odvětví byznysu musí přehodnotit priority, proto se od roku 1970 výroba klobouků dislokuje do několika menších manufaktur od St. Louis po texaský Garland, kterým Stetson poskytne licenci. V osmdesátých letech popularitu klobouku pozvedne trilogie o archeologovi-dobrodruhovi Indiana Jonesovi, o dekádu později (konkrétně v roce 1998) silnou pozici prodejce převezmou FWS Hats z Kolína nad Rýnem, jež nechají velkou část produkce vyrábět v Drážďanech, ale i všude jinde, mj. i v Čechách. Stojí za odnoží Stetson Europe. Za relativně krátkou dobu značka ožila i díky vlivu oděvních veletrhů jako např. Bread & Butter natolik, že dnes i mladší ročníky považují klobouk za povinnou součást jejich šatníku. Kolekce Stetson Rocks pak od roku 2009 nabízí speciální edice klobouků spolunavrhované muzikanty! Nyní se ale trochu vraťme v čase a podívejme se, jak se vyrábí tradiční, hrdé Stetsony jak je znáte z kultovních westernů…



The influence of the founding father was so big that two Florida schools were named after him at the end of his life. But even after his death, for example, in 1906, the yearly production was still around 2,000,000 pieces. The company does not supply just cowboys, but also produces walking and luxury hats for men and women. Stetson simply works with the elegance as a sophisticated tool, and for decades was very sufficient. But in history all the heroic exertion precede a fall. In sixties, a fashion exempts from old junk and so the now conservative hats are replaced by free hair style, sports caps and also originally conceived types of headgear. An entire industry business needs to rethink priorities, thus since 1970 the production of hats deploys into several smaller factories from St. Louis the Texas Garland, which provide Stetson license. In the eighties, the popularity raises with the trilogy of archaeologist-adventurer Indiana Jones, a decade later (particularly in 1998) take a stronger position on the market by a company FWS Hats from Cologne. They start a large part of the output produced in Dresden, but also in other countries, including Czech republic. They build a Stetson Europe branch. In a relatively short period of time the brand was revived thanks to the influence of clothing fairs like Bread & Butter so that today even young guys consider a hat as a compulsory part of their wardrobe. Collection Stetson Rocks then from 2009 offers a special edition hats co-created by musicians! But now let's go back a little in time and see how to make traditional Stetson proud as you know from cult westerns ...





Dnešní Stetson, alespoň co se evropských teritorií týče, nabízí tradiční kovbojské klobouky se širokou obrubou, vycházkové klobouky, které z každého chlapa udělají štramáka, ale také nepřebernou škálu čepic, díky kterým si uvědomujeme jak dlouhým vývojem doplněk za několik století existence prošel. Těžiště tohoto trendu leží samozřejmě v časovém horizontu mezi 20. a 40. lety 20.století, kdy se čepicemi zakrývala většina mužských lebek – pekaři počínaje, kolportéry konče. Nabídka čepic je samozřejmě proměnlivá, nejznámější z nich bude ve všech teritoriích především masivní typ Hatteras, následován jarně-letními Linen Newsboy (v Evropě Brooklin Linen). Pro své neutrální barvy bývá, alespoň v našem obchodě, vyhledáván Glenfalls Flex v černém provedení. Typů čepic je zkrátka jak máku, proto je dobré reflektovat kromě velikosti hlavy i tvar obličeje (o tom napoví více pokračování tohoto článku). Nyní si ale před posledním částí naší výpravy za legendou pročistíme hlavu, zrovna vy jsi možná u sympaticky pojatého videa uvědomíte, jak moc jsou tyto bekovky horké zboží.

Stetson Brooklin Linen Grey

Stetson today, at least in European territories, features traditional cowboy hat with a wide rim, walking hats that every man will do the cracker, but also a wide assortment of hats and caps that makes you realize how big is the evolution that this supplement did for several centuries passed. The focus of this trend is, of course, in the time frame between 1920s and 1940 when the caps covered a majority of male heads - beginning bakers, colporters end. The variety of the caps and hats made is huge, but maybe the most famous of them will be in all territories for example massive type Hatteras, followed by spring-summer Linen Newsboy (for Europe Brooklin Linen). For its neutral color is, at least in our store, very successful Glenfalls Flex in black color. As mentioned, the offer is almost endless, so it is good to reflect head size, shape of the face, but also a purpose (simplifying: for summer linen for winter wool). We will focus on this in the next part of this article). Now, almost before the last part of our trip for a legend, let's clear our heads. Maybe after this nice video you'll realize how much the flat caps are so hot now.


Cut and Sewn from Stetson on Vimeo.


Dříve než se vypravíte pro jednu z nich do naší prodejny Denim Heads, zkusme ve stručnosti nastínit jak moc náročná je údržba a jak společně korenspondují velikosti. Velikost klobouků i čepic se v původním výkladu pohybuje mezi velikostmi 6 3/4 a 8, tudíž mezi 21 až 25 palci. Větší ani menší velikost nemá smysl hledat, Stetson má za zhruba 150 let existence doby experimentování za sebou a ani nepředpokládá, že by se objem lebky míjel s obvody mezi 53, 3 – 63,5 centimetry. Výběr je v Evropě usnadněn, větší část produkce je označena právě číslem, jež definuje předpokládáný objem v centimetrech. Hlavu si tedy můžete (pokud jste doposud jen tápali) změřit přímo na prodejně, i když věříme, že ve většině případů rozměr vlastní hlavy znát budete.

Stetson Hatteras Delave Organic Cotton

Before you go to pick up of them to our shop Denim Heads, let us briefly outline how difficult is the maintenance and how sizes correspond together. Size of hats and caps is in the original interpretation between sizes 6 3/4 and 8, so between 21-25 inches. Larger or smaller size does not make sense to look Stetson has over 150 years of time and experimentation behind or implied, that the volume of the skull passed between the circuits 53, 3 - 63.5 cm. The selection is facilitated in Europe, the bulk of production is marked by just a number, which defines the anticipated volume in inches. You can measure your head (if you're still only groping) directly at the store, although we believe that in most cases you know the size of your own head.

Stetson Burbank Linen


S údržbou klobouků a čepic je to trochu jiné, přistupme tedy k praxi. S čepicemi z bavlny, lnu anebo vlny je to dost podobné jako s údržbou triček nebo svetrů. Samotná údržba klobouků je složitější. Začněme filcovými klobouky, které se ukládají obráceně do krabic na klobouky tak, aby se neohly okraje. Prach i nečistotu z klobouku dostaneme jemným kartáčem pohyby z levé strany po směru hodinových ručiček. Klobouk nevystavujte vlivu tepelných zdrojů, stejně jako kombinaci horka a potu, aby se vnitřní lem nepatřičně nesrazil. Po zmoknutí klobouk oklepáváme po vzoru deštníku a obrácený ukládáme s vnitřní páskou přeloženou ven. Pokud chcete klobouk vyčistit od například vlasového gelu, použijte dětský pudr anebo kukuřičný škrob. Z hlavy nejlépe sundáte přidržením obruby, při minimálním kontaktu s tělem. Co se slamáků týká, je údržba dost podobná, s tím rozdílem, že se dá omývat kombinací woolite, voda a jemný kartáč, případně plenou. Poté ho nechte vyschnout na bezpečném místě. S pořízením pěkného kousku klobouku nemá smysl váhat, a to i v případě, že nemáte k dispozici tak parádní krabici na klobouky!

Stetson Willows Woolfelt


The maintenance of hats and caps is a little different, access therefore to practice. With a cap made of cotton, linen or wool is pretty similar to the maintenance of T-shirts or sweaters - just wash them accordingly. The mere maintenance of hats is difficult. Let's start with felt hats that are stored upside down in boxes for not damaging the trim of the hat. Dust and dirt out of the hat we get rid by a soft brush movings from the left to right like clockwise. Do not expose hat to heat sources, as well as a combination of heat and sweat to the inner rim unduly shrinking. After normal rainfall shake the hat modeled after an inverted umbrella and store the inside tape folded inside out. If you want to clean up the hat from such as hair gel, use baby powder or cornstarch. The best way you remove hat off the head is just holding the frames by tip of fingers, with minimal contact with the crown also. As boaters relates maintenance is quite similar, except that it can be washed by a combination woolite, water and a soft brush or a diaper. Then leave to dry in a safe place. With the acquisition of a nice piece of hat does not make sense to hesitate, even if you do not have so great hatbox!

Such a hatbox can be pretty nice too
-Oskar Švarc- & Denim Heads collective